Facebook

poniedziałek, 16 stycznia 2012

Tiramisu I (ze śmietaną)

Zawsze kiedy mam zły humor lubię zjeść coś słodkiego.

Wielokrotnie jadłam tiramisu podawane w kawiarniach, jednak tym razem postanowiłam zrobić je samodzielnie i przekonać się czy jest proste w przygotowaniu.


Składniki na 4 nieduże porcje:
  • 2 łyżeczki mocnej kawy,
  • filiżanka gorącej wody,
  • mocny alkohol - w oryginalne amaretto, ale może to być również wino marsala, rum, koniak czy brandy,
  • biszkopty,
  • śmietanka 30% - około 100ml,
  • cukier puder, cukier kryształ, 
  • żółtko,
  • serek mascarpone 250g,
  •  starta gorzka czekolada i kakao.

Wykonanie:
Kawę zalewam gorącą wodą i odstawiam do wystygnięcia. Mieszam kawę z alkoholem według własnego uznania. Ja użyłam brandy o smaku amaretto.
Żółtko posypuję cukrem kryształem i miksuję na puszysty krem, aż zmieni kolor na jasno zółty.
Mocno schłodzoną śmietankę łączę z odrobiną cukru pudru i ubijam na bitą śmietanę mikserem.
Ser mascarpone mieszam z niewielką ilością cukru pudru, dodaję żółtko, ubitą śmietanę i skrapiam alkoholem do smaku. Całość delikatnie mieszam.
Biszkopty zamaczam w naparze kawowym i układam na dnie naczynia. Przykrywam masą. Na wierzch nakładam kolejną warstwę biszkoptów i masy. Całość posypuję kakaem i gorzką czekoladą.
Gotowe pucharki schładzam kilka godzin w lodówce.
I gotowe!


Tradycyjne tiramisu spożywa się we Wloszech jako drugie śniadanie w towarzystwie mocnego aromatycznego espresso.

Palce lizać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)