Facebook

piątek, 2 marca 2012

Panzanella

Przepis zaczerpnęłam z serii wydawanej przez Rzeczpospolitą Tom I  "Podróże kulinarne. Kuchnia włoska" s. 76.



Składniki:
  • 500 g pomidorków cherry
  • ogórek (u mnie brak ;)
  • awokado
  • 1/4 szklanki kaparów
  • żółta papryka (u mnie czerwona ;)
  • 400 g białej fasoli z puszki
  • bazylia
  • przyprawa do kuchni włoskiej Kamisa
  • sok z cytryny
Pomidorowy winegret:
  • 1/2 szklanki soku pomidorowego
  • 1/4 szklanki octu z czerwonego wina
  • 1/3 szklanki oliwy z oliwek
Grzanki:
  • ciabata (u mnie pieczywo tostowe)
  • oliwa z oliwek
  • czosnek

Wykonanie:
Grzanki: pieczywo kroję w dużą kostkę. W misce łączę chleb z mieszanką oliwy i czosnku. Grzanki rozkładam na wyłożonej papiuerem do pieczenia blasze i zapiekam około 10 minut w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku.

Sałatka: fasolkę i kapary odsączam z zalewy. Pomidorki kroję na połówki, paprykę i awokado w grubą kostkę a ogórka w plasterki. Awokado skrapiam sokiem z cytryny. Bazylię siekam na drobno.
Wszystkie składniki dokładnie mieszam.

Pomidorowy winegret: oliwę z oliwek łączę z octem z czerwonego wina i sokiem pomidorowym. Doprawiam do smaku solą i pieprzem.

Sałatkę łączę z sosem. Dodaję grzanki i delikatnie mieszam.

I gotowe!




Sałatkę przygotowałam w ramach akcji Sałatki bez majonezu organizowanej na Durszlaku przez Szymona autora bloga Facet i kuchnia.



2 komentarze:

  1. Też ją bardzo lubię i często robię;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja zrobiłam ją wczoraj po raz pierwszy i myslę, że nie ostatni :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)