Facebook

środa, 27 marca 2013

Miodowe ciasto jogurtowe

Moja przygoda z kuchnią arabską zaczęła się rok temu przy okazji II Festiwalu kuchni arabskiej.
 
Tym razem skusiłam się na coś trudniejszego :)
Postanowiłam upiec arabskie ciasto !!!
Przepis zaczerpnęłam z książki wydanej przez Rzeczpospolitą - Podróże kulinarne. Kuchnia arabska. Tom 22, s.139.
Przygotowałam wszystkie produkty i nagle okazało się, że w składnikach wymienione jest masło ale niestety zabrakło go już w opisie wykonania :(
Coż musiałam improwizować...
Ciasto wyszło całkiem smaczne. Muszę jednak przyznać, że okazało się lekko "gnieciuchowate".
I teraz nie wiem czy tak miało być, czy jest to wina niepełnego przepisu. 
 
 
Składniki:
200g niesolonego masła
3/4 szklanki jogurtu naturalnego
1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
1/2 szklanki miodu - u mnie ciut więcej
2 jajka - u mnie 3
szczypta soli
1/4 szklanki cukru pudru - u mnie drobny kryształ
1 i 3/4 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
cukier puder + cynamon do posypania
masło + bułka tarta do foremki
 
Wykonanie:
Jogurt, miód i cynamon ubijam mikserem na gładką masę.
Żółtka ubijam wraz z masłem i cukrem na puszysty krem.
Białka  z dodatkiem soli ubijam na sztywno.
Masę maślaną łączę z masą jogurtową.
Dodaję mąkę i proszek do pieczenia.
Na końcu masę delikatnie łączę z ubitymi białkami.
Foremkę (u mnie keksówka ale w przepisie podana jest forma o wymiarach 15 cm na 25 cm) smaruję masłem i posypuję bułką tartą.
Ciasto wylewam do przygotowanej formy.
Piekę około 45 minut w średnio nagrzanym piekarniku.
Po wystudzeniu ciasto posypuję cukrem pudrem wymieszanym z odrobiną cynamonu.

I gotowe!

 
 

(III Festiwal Kuchni Arabskiej


2 komentarze:

  1. Fajnie, że coraz więcej jest przepisów z kuchni arabskiej w polskiej blogoferze i oczywiście gratuluję przepisu! :)
    Chciałabym Cię zaprosić do dodania swojego bloga na listę Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl.
    Mam nadzieję, że mi wybaczysz, że tutaj o tym piszę, ale fajnie by było jakby i Twoje przepisy trafiły do jeszcze większego grona użytkowników.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)